.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان در معرض ضایعات ضد فرهنگی گردشگران

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: گیلان با داشتن سابقه فرهنگی و تاریخی غنی و کهن بجای اینکه تاثیرگذار بر فرهنگ گردشگران باشد بیشتر پذیرنده ضایعات ضد فرهنگی برخی از این مهمانان است.

محمد حسن پور در گفتگو با مهر با اعلام اینکه گیلان یک استان گردشگر پذیراست، افزود: این منطقه از مواهب الهی از قبیل جنگل، دریا، تالاب، آثار تاریخی و باستانی فراوانی برخورداراست ازاینروهرساله مهمانان زیادی وارد استان می شوند.

وی تاکید کرد: ساماندهی، مدیریت مسافران، گردشگران و نظارت بر میزان تاثیر گذاری آنان بر فرهنگ بومی استان کمتر رصد می شود که باید توجه شود.

میزان تاثیر گذاری گردشگران بر فرهنگ بومی گیلان کمتر رصد می شود

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان گفت: بنابراین مواجهه با فرهنگ غربی که از طریق رسانه های جهانی تبلیغ می شود، ساماندهی مقوله فرهنگی گردشگران که در خیابان ها و سطح شهرها به عنوان امری آزار دهنده مورد اعتراض خانواده های متدین و انقلابی است، ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین با بیان اینکه طی سالهای اخیر در زمینه توسعه زیرساخت های فرهنگی حرکتهای خوبی انجام شده است، از راه اندازی مجتمع های فرهنگی در اکثر شهرستان های استان اشاره کرد.

حسن پور بیان داشت: در زمینه توسعه مشارکت های مردمی در فعالیت های فرهنگی از طریق ایجاد موسسات، مراکز، کانون های مساجد، آموزشگاههای آزاد هنری، مطبوعات و انتشارات نیز به لحاظ کمی و کیفی در سطح قابل قبولی در مقایسه ای با سایراستانهای کشور قرار دارد.

وی در ادامه به شاخص حضور باشکوه اصحاب فرهنگ و هنر در سطح کشور اشاره کرد و افزود: استان گیلان به لحاظ تولید کتاب، مطبوعات، آثار فرهنگی و هنری، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر در وضعیت مناسبی قرار دارد.

اصحاب فرهنگ و هنر گیلان با شکوه در سطح کشور می درخشند

معاون فرهنگی ارشاد گیلان همچنین با اشاره به عدم پاسخگویی امکانات دستگاهها در مواجهه با فعالیت های ضد فرهنگی رسانه های غربی و در نهایت تحت تاثیر بودن فرهنگ عمومی از فضای این رسانه ها اشاره کرد و بیان داشت: در حقیقت موازی کاری دستگاههای فرهنگی وعدم هماهنگی لازم بین دستگاههای فرهنگی باعث شده هر دستگاهی در حوزه فعالیت های دستگاه تخصصی خود موفق عمل کند اما برون داد آن در فرهنگ بومی مطلوب نباشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب را از راهکارهای مهم توسعه فرهنگی در جامعه دانست و افزود: گسترش ارزش ها و باورهای آحاد مردم در بهره گیری از حجاب و عفاف برای تحکیم ارزش های خانواده ها به عنوان یکی از دستورات اکید دین مبین اسلام است.

حسن پوریادآورشد: نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به تقویت مقوله حجاب و عفاف و گسترش این فرهنگ اسلامی و الهی در بین بانوان و به ویژه جوانان میهن اسلامی دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.